Get Adobe Flash player

22 października pod opieką nauczycieli oraz wychowawców Cechu Rzemiosł Różnych  udaliśmy się na wycieczkę do prywatnego Muzeum Techniki i Motoryzacji w Otrębusach i  Fabryki cukierków „Krówek” w Milanówku.

Fabryka to niesamowite miejsce, mieliśmy okazję obserwować pełen proces przygotowywania krówek. Zobaczyliśmy produkcję cukierków dla bardzo dobrze nam znanych firm, koncernów samochodowych, seriali i programów telewizyjnych.
Mogliśmy obejrzeć, a nawet powąchać czy spróbować każdy składnik używany do ich wyrobu. Obserwowaliśmy jak są zawijane ręcznie w etykietki. Mieliśmy okazję spróbować świeżutkich krówek, które zeszły prosto z produkcji. Co nas zaciekawiło, robią się kruche dopiero po 7 dniach. Po zwiedzaniu otrzymaliśmy etykietki do cukierków, które mogliśmy zaprojektować według własnej fantazji. Samodzielne zapakowanie krówek w nasze etykiety sprawiło nam mnóstwo radości-każdy miał cukierki indywidualne i spersonalizowane.

Muzeum w Otrębusach zaskoczyło nas różnorodnością. Wśród eksponatów można było podziwiać samochody osobowe, ciężarowe, autobusy, samoloty, motocykle, rowery, a także wózki dziecięce i sprawne czołgi. Prawdziwym rarytasem był ZIS kabriolet, należący do Józefa Stalina. W zbiorach muzeum znajduje się około 300 zabytkowych pojazdów. Z zaciekawieniem słuchaliśmy Pani przewodnik, która nie tylko opowiadała o historii znajdujących się w muzeum pojazdów, ale także o dawnych rozwiązaniach technicznych, co szczególnie nas zainteresowało. Ogromne wrażenie wywarł na nas samochód wykonany z tektury i szmat.

Ciekawostką jest to, że zbiory muzeum wielokrotnie służyły np. filmowcom, jako rekwizyty do filmów. W warsztatach firmy prowadzącej muzeum odrestaurowuje się nie tylko pojazdy będące później w zbiorach, ale również świadczy się usługi dla kolekcjonerów starych pojazdów, wykonuje repliki, rekwizyty do filmów, itp.

Do  najciekawszych eksponatów   należy zaliczyć:
- czołg T-34 wykorzystywany podczas kręcenia serialu „Czterej pancerni i pies”;
- replikę Stara 66, który pełnił rolę papamobile podczas pierwszej pielgrzymki  Jana Pawła II do Polski w 1979 roku (oryginał został na polecenie władz PRL zdemontowany i zniszczony). Eksponat z muzeum wykorzystano podczas kręcenia filmu o Janie Pawle II;
- samochody używane przez najwyższych urzędników państwowych zarówno w czasach PRL, jak i po 1989 roku. Są tam więc radzieckie limuzyny ZIS używane przez Bolesława Bieruta i Władysława Gomułkę, Chevrolet premiera Cyrankiewicza, opancerzone samochody wożące Edwarda Gierka i Wojciecha Jaruzelskiego oraz Lancia prezydenta Lecha Wałęsy i Volvo prezydenta Lecha Kaczyńskiego.

Uczniowie

29.03.2024 Wetter Ostsee

Licznik Odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj271
mod_vvisit_counterTen miesiąc1688
mod_vvisit_counterPoprzedni miesią3317

Aktualnie: gości 2 połączonych
Data: Mar 29, 2024

Sprawdź nas w CIRF

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies. Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z polityka prywatności.